Friday, July 23, 2010

Autoblogs en geld verdienen

Deze post geeft meer inzicht in het fenomeen van "autoblogs" en hoe je er geld mee kan verdienen door middel van AdSense of CPA leads.

Veel mensen gebruiken al blogs om geld te verdienen. Het punt met blogs is dat je content moet schrijven en dan nog eens promoten van je content wat bijna al je tijd zal innemen. Autoblogs daarentegen doen alles automatisch. Raad nu eens waar de term vandaan komt.

Als je zegt dat alles geautomatiseerd wordt, word de content ook geautomatiseerd. Het probleem is dat geen enkel software op de aarde normaal menselijk leesbaar materiaal kan maken uit het niets. Daarom werken autoblogs volgens het principe dat content gekopieerd wordt van andere websites naar je eigen blog. De software bezoekt de RSS feeds die jij opgeeft en vervolgens kopieert die de resultaten in posts op je blog and publiceert die ze.

Het is misschien beter om eerst een voorbeeld te geven van een autoblog, wat het is - hoe het eruit ziet en de mogelijkheden wat je ermee kan. Mijn voorbeeld: Mashnieuws. (Check een paar posts en kijk naar specifieke kernmerken van een autoblog - tip: kijk naar de sub-pagina's, single posts)

Het meest gebruikte platform is Wordpress, omdat er zoveel plugins beschikbaar zijn om het uit te breiden. Tevens kun je erop rekenen dat met self-hosted Wordpress websites volledig controle hebt op wat er gepubliceerd word en je riskeert niet dat je blog wordt verwijderd voor duplicate content.

Oei duplicate content. Ik zei een scheldwoord. 99% van alle Nederlandse marketers heeft het fout als het gaat om duplicate content en ranking in Google! Dat cijfer trek ik uit mijn broekzak maar ik wil wedden dat ik dichtbij zit, want de conventionele wijsheid vertelt ons dat met duplicate content je niet word geïndexeerd in Google... FOUT!

In mijn bezit zijn talloze websites met 100% duplicate content, waar geen enkele vorm van origineel/uniek/zelf-geschreven content op te vinden is. Per website hebben ze meer dan 100.000+ pagina's geïndexeerd in Google wat me 600 tot 1.200 bezoekers per dag per website (sommige meer) geeft.

Mijn Mashnieuws blog is net nieuw opgezet (ongeveer een week oud) en heb ik zelf, afgezien van wat code op de blog, zero zelf-promotie gedaan. Toch heeft die al 4.000 posts in Google en er stormen al 200 bezoekers per dag binnen. Niet slecht voor weinig werk. Dit kan met een beetje werk verdriedubbeld worden en dan zal het waarschijnlijk 10 euro per dag opleveren aan AdSense.

Herhaal dit 10 keer en je hebt een volledig inkomen van het internet. Iets waar ik al een jaar mee bezig ben.

Na een tijd afwezigheid van deze blog kan ik op verzoek van jullie lezers wel een soort van 'guide' of 'how-to' opzetten om zo'n blog op te starten. Een autoblog is binnen 1 dag te maken als je weet wat je doet.

Geld verdienen met autoblogs

No comments:

Post a Comment